Bezoek ons: Populierenlaan 597, Amstelveen    ----    Bel ons: 020-767-0378    ----    Email ons: info@invivoclinics.nl
Inloggen

Inloggen

×

Waarschuwing

JFolder::create: Kan de map niet aanmakenPath: /home/invivo/domains/invivoclinics.nl/public_html/cache/widgetkit

 

Herken je één van de volgende situaties?meditation

  • Je bent in gedachten bezig met iets anders dan waar je feitelijk aan werkt.
  • Je denkt vooruit, terwijl iemand meent dat je naar hem/haar luistert.
  • Er gebeurt iets vervelends; je raakt langer van slag dan je wilt.
  • Je hebt veel zaken op je bordje liggen; je raakt hierdoor gestresst en wordt gek van alle gedachten die door je hoofd spelen. Gevolg: je wordt ineffecicient en presteert slechter dan je zou willen. Bovendien voel je je onrustig waardoor je minder helder kunt denken en minder vanuit je creatieve ideeen en oplossingen werkt.

KLIK HIER VOOR DE MINDFULNESS AUDIOBESTANDEN

Elke maand starten wij  met nieuwe Mindfulnesstrainingen, bel ons gerust voor beschikbaarheid en tijdstippen.

tijdstip eerste bijeenkomst laatste bijeenkomst
Dinsdagavond - Maike 19.00 - 22.00 uur 17-01-2017 21-03-2017
Vrijdagochtend - Caroline 09.30 - 12.00 uur 17-03-2017 02-05-2017
Woensdagavond - Afke 19.00 - 21.30 uur 5-4-2017 31-05-2017
Vrijdagochtend - Maike 09.30 - 12.00 uur 05-05-2017 30-06-2017
Donderdagmiddag - Caroline 13.30 - 16.00 uur 11-5-2017 13-7-2017


WAT IS MINDFULNESS?

Het beoefenen van Mindfulness bevordert een innerlijke houding die zich kenmerkt doorkalmte, niet oordelen, acceptatie en vriendelijkheid.Mindfulness kan je leren effectiever om te gaan met bijvoorbeeld velerlei vormen van stress. Mindfulnesstraining leertje minder verstrikt te raken in gedachten en gevoelens en milder  met jezelf om te gaan. Je leert om meer in het hier-en-nu te zijn en minder in het verleden of de toekomst en je bewust te worden van patronen en automatismen die je zicht en ruimte beperken.

Kortom, wil je vanuit meer rust, plezier en zelfvertrouwen, en met minder energie en stress betere resultaten behalen? Volg dan de Mindfulnesstraining van Invivo Clinics. 'To be mindful' betekent 'opmerkzaam zijn' of 'wakker zijn'. In een staat van Mindfulness ben je je bewust van de ervaring zoals die zich voordoet, van moment tot moment, zonder oordeel. Een toestand waarin je gefocust, kalm en helder bent. In deze Mindfulnesstraining krijg je alle tools in handen om Mindfulness in de praktijk toe te passen. Voor bedrijven stellen we een Mindfulnesstraining op maat samen.

WAAROM MINDFULNESS?

Door het trainen van Mindfulness, of 'milde open aandacht', leer je om om te gaan met stress, onrust, piekeren en alles wat in de weg staat van het leiden van een waardevol leven. De Mindfulnesstraining, zoals die door Invivo Clinics wordt gegeven, is gebaseerd op het werk van dr. Jon Kabat-Zinn, die oosterse meditatietechnieken heeft verbonden met de moderne westerse psychologie. Inmiddels is de training wetenschappelijk onderbouwd en blijkt effectief te zijn bij het leren omgaan met klachten zoals piekeren, depressie, chronische pijn, angst, spanning, lichamelijke klachten als hoge bloeddruk, slapeloosheid en vermoeidheid. Mindfulness werkt stress-reducerend

Mindfulness nodigt uit om aanwezig te zijn bij dat wat je op dat moment doet. Het leven krijgt dan een andere kleur: het komt dan voller en directer binnen. Je staat meer stil bij wat je doet en bij wat er om je heen gebeurt. Ook kleine dingen kunnen de moeite waard zijn als je ervoor open staat. Als je meer stilstaat en bewuster bent dan ben je meer aanwezig in je eigen leven, waardoor je ook meer grip krijgt op je eigen leven.

Hechten en afkeer
Al jong leren we moeilijke en vervelende zaken te ontwijken of van ons af te duwen. Fijne en prettige dingen willen we echter vasthouden en niet meer loslaten. Deze reactiepatronen hebben zich stevig gevestigd in ons leven als we volwassen zijn. Zo stevig dat we het niet eens meer bemerken en haast vanzelfsprekend vanuit deze patronen reageren op situaties.

Onderzoek
In de mindfulness-training leer je op een afstand naar je gedachten en gevoelens te kijken. Gewoon zien wat er zich voordoet in een moment, open en zonder te oordelen. In plaats van automatisch verzet tegen vervelende gevoelens staan we er op een accepterende niet oordelende manier bij stil. We staan ons toe te voelen wat we op dat moment voelen.

Aardig zijn voor jezelf
Het maakt loslaten vervolgens een stuk gemakkelijker. Toch lukt dit slechts voor enkele momenten. Maar door steeds weer opnieuw te proberen, zachtmoedig en met geduld, oefenen we ons in open gewaarwording en het loslaten van de kaders die ons beperken.

Je lichaam
In de training krijg je ruimte om bewust te worden van je lichaam en de sensaties die je voelt in je lichaam. Zo ontstaat weer aandacht voor het innerlijk landschap, de gewaarwordingen in je lijf. Je maakt weer contact met je lichaam.

Zin in het leven
En "last but not least", door stil te staan, niet te oordelen, bewust te zijn en "ja" tegen het leven te leren zeggen krijg je meer zin om te leven en krijgt je leven meer zin.

WAT LEERT MINDFULNESS MIJ?

Stress en pijn
Stress en pijn gaan vaak gepaard met veel weerstand en frustratie, die op hun beurt zorgen voor een verergering van de klachten. Mindfulness leert om op een bewustere manier met stress en pijn om te gaan. Enerzijds leer je ruimte te geven aan vervelende gevoelens. Aan de andere kant oefen je om je aandacht meer in het moment te brengen, waardoor je makkelijker kunt loslaten.

Vriendelijkheid
Vriendelijk of mild omgaan met onszelf en anderen is helaas niet vanzelfsprekend. We kunnen vaak erg kritisch zijn, ook voor ons zelf. Mindfulness leert om onszelf en de wereld op een vriendelijke manier tegemoet te komen.

VOOR WIE IS MINDFULNESS?

Mindfulness is voor iedereen die de kwaliteit van zijn leven wil verbeteren, en in het bijzonder voor mensen die:

  • beter willen leren omgaan met moeilijke emoties (spanning, pijn, angst)
  • minder met gedachten bezig willen zijn (piekeren)
  • willen leren hun lichaam en hun klachten te accepteren/ hanteren
  • kampen met somberheid en terugkerende depressie
  • zich in een druk leven staande willen houden met minder stress;
  • bewuster ieder moment willen beleven;
  • meer energie en plezier in het leven willen ervaren

PRAKTISCHE INFORMATIE OVER EEN MINDFULNESS TRAINING 

De training bestaat uit 9 bijeenkomsten van 2,5 uur per week. De 7e bijeenkomst wordt doorgebracht in stilte.
Kosten : €450,00 inclusief BTW (inclusief werkboek)

De opbouw van de training bestaat uit:

  • Begeleide aandachts- en bewustzijnsoefeningen.
  • Bewegingsoefeningen.
  • Oefenen met bewustzijn van dagelijkse bezigheden.
  • Ervaringen uitwisselen.
  • Oefenmateriaal voor thuis ( + 1 uur per dag !)

Het is aan te bevelen om makkelijk zittende kleding aan te doen of mee te nemen evenals een warme trui of vest en sokken of sloffen.

Nog plek vrij: Mindfulness

Nieuwe Mindfulness trainingen starten weer binnenkort, klik verder voor de data en tijden. 

Lees meer >>



Laagdrempelig

Laagdrempeligheid is voor ons een voorwaarde voor goede zorg. Daarom hebben onze organisatie zo ingericht dat je na je intakegesprek snel kan starten met de behandeling.

Aan het woord

Het Freedom of Movement programma is anders dan andere therapieën die ik heb gehad. Dit heeft echt iets veranderd. Ik ben dingen gaan doen!